11.02.2016

patlican sarmasi


Patlican sarmasi
1 iri patlican
250 gr orta yagli kiyma
1 orta boy sogan rendesi
ekmek ici
1 dis sarimsak
tuz,karabiber.kekik , nane ,kirmizi tatli toz biberle köfte yaptim ( nane konmaz digenlere mutlaka yarim cay kasigi koyun derim kiymaya cok yakisiyor ve nane lezzeti öne cikmiyor kekikde ayni ayarda olmalu cok az )kimyon koymadim buna.
Patlican sarmasini firinda kizartarak yaptim bu seferde. Yagsiz hafif bir ana yemek oldu.1 patlicani yol, yol soydum  siz bütünde soyabilirsiniz.incecik kestim patlicanlari ( ben hic tuzlu suya koymam cünkü asla acisi olmuyor son dönem patlicanlarin ) 8 köfte yaptim cok hafif tuzladigim patlicanlara sardim seramik kaba dizdim bos alana minik tatli domates koydum makarna sosunda kullanmak icin.
250 derecede isinmis firina vermeden üstünü zeytinyagliyla yagladim domateslere döktüm cok az 20 dakikada patlicanlar kizardi köfterde diger yanda bir tavada yarim kasik domates salcasini  dogranmis 2 sivri biberle kavurdum  ve sos olucak kivamda su ekledim birazda sarimsak tozu ve tuz ekledim  sosumda hazir oldu firindan cikardigim patlican sarmasinin yanindan domatesleri aldim ve sosu kasikla döktüm kapadigim firina koydum tekrardan sos ceksin diye.Yanina yesil baharatli tereyagi domates soslu serid makarnayla servis yaptim















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder