24.05.2016

Leylak Receli

Leylak reçeli- Diyet  Recel Jöle
Baharin bu son günlerinde Mayisin en mis kokulu cicegidir Leylak
Leylak üstüne cok siir yazilmis hatta sarkilara ilham olmuştur.Bodur Agac cicegi olan Leylak ayrica muhteşem rengi ile`de yasamimiza renk katar.
Kokusunu sevmeyen varmidir bilmem ama kesin yoktur insan kokusunu içine çekince temizlik geliyor aklima arinma gibi bir sey sanki.
Bu günde bu muhteşem cicekten jöle reçel ve serbet yaptım.
Eger yaparsaniz cok seviceksiniz eminim.Ben kendi aklimin götürdüğü sekilde diğer cicek reçeli  ve serbetlerinden denemelerimden yola cikarak en basitinden reçel yap löleli sekerle yaptım.Baskasi nasil olur bilmem ama cok agdali olur diğer sekerle bu leylak suyuna en uygunu piyasada olan reçel yaplarla yapmak.
Ben iki ayri agacdan 2 bol tacbasli Leylak kullandim.
önce bol suya koydum bir sure kaldi bir kac defa yikadim .
Cicekleri ayirdim yaklasik 1 bardak cok kaynamis su döktüm üstüne 5 dakika bu sekilde kalsin içine 1 tutam parmak arasinda limon tuzu koydum koyar koymazda ayni reyhan serbeti gibi rengi ortaya cikti.
Cok tatli bir leylak rengi oldu süzdüm ve yaklasik benim Almanyada kullandigim sekerden 3 dolu kasik kullandim 3 dakika kaynadı ve reçelim hazir oldu.Ben az yaptım ölçü bu isteyen daha fazla seker koyabilir benim için tamdi tadi ve katiligi.Pektin kullanmak isteyen bulabilirse kullana bilir tabi.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder