12.05.2016

YAGMURUN KIRKINI CIKARDIK , KIRK UCURDUK

 Yagmurumun kirkini bizim evde cikardik masami hazirladim kirk tane minik tas  (ben dekor icin cakil tas´i aldim.acik renk olanlari sectim ) her birini okudum.Haci Baktastan getirdigim tas ,altin, gümüs ,para ,nazar boncugu koydum kovaminin icine temiz torba gecirdim bizim banyo kovamiz ama olsun o bebek dikkat etmeli ne kadar temizde olsa on ait degil  suyuda kirkladik ve icine gül suyu döktüm.  birazda anneye biraktik dustan sonra döksün diye. Bizde küveti vardi  oturma odasinda evimizin diger üyelerininde katilimiyla Kirkini cikardik. bir tabagin altina cakmakla is yaptim o isi burnuna sürdüm yanaklarina alninada un sürdüm is nazar icin un ise pamuk sacli olana kadar uzun ömürlü olsun diye.Dede altin takti bende kiyafetlerini aldim.tüm islem bitince ailemizle yemek yedik.Dinsel bir olay degildir gelenektir iyiki  böyle geleneklermiz var.Arkasindan yemek icmek güzel oluyor Nine yoruluyor ama oldun güzel olaylar bunlar.
Bu arada suya attigimiz her seyi kurlayip bir kesenin icine koyup Anneye verdim tasi ile birlikte saklamasi icin.Zaraninkide aynisi oldu onuda keseye koydum verdim.Sarp`ininide bir Porselen kapaklik cok benim cok eski tasimin icine koydum öyle Kizima verdim.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder