12.09.2016

KIZILCIKLI tarifler

Kızılcıklı tarifler 
Kızılcık mevsimsel olarak sonbahara yakın olgunlaşıp tatlanır ve sofralarımıza farklı renk katar.
Kızılcığı ben Tıp'i olarak kullanıyorum çok azda marmelat olarak.
O nedir derseniz dogal uyku hapı ve sakinleştiricidir.
Ben meyve olarak bir kaç tane tüketirim çok kabızlık yapar dikkatli olmalıdır yerken ölçüde!
Ben bu gün biraz su ile kaynattım yumuşayınca ve soğuyunca bir tokmak ile püre haline getirdim kalan çekirdekleride biraz su ile tekrar çalkalayıp gene süzdüm tencereye.
Tencereyi gene ocağın üstüne koydum koyu bir konsantre olunca birazını cam şişeye koydum sıkı kapadım.
Bunu şekersiz bitki çayına ve ekşi olarak çok amaçlı kullanıcım.
Fotoğrafta gördüğünüz gibi tarhanaya koydum harika oldu.
Tarhanasını yapmayacağım ama bu püre ile yapıla bilinir.
Ben kalan püreye şeker ekledim ve marmelat yaptım.konsantreden şerbette yapa bilirsiniz...
İster tatlı ister tuzlu kullana bilirsiniz...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder