28.01.2016

Anamur muzlu un muhallebisi


Un muhallebisine yerli muzla senlendirdim parmak büyüklügündeki muz cok lezzetliydi 600 ml süt tepelem dolu un yaklasik 5 kasik seker yada 15 tane ceyrek cay bardagi kaynar suya atilan sakarin le tatlandira bilirsiniz tatlandiriciyi tencereyi ocaktan aldiktan sonra koyuyoruz kaynatmiyoruz.kisik ateste pisen muhalebiyi isterseniz yarim kasik tereyagi ilede cirpa bilirsiniz muhallebi pisince 1 cay kasigi vanilya eklenir mümkünse vanilyada kaynamasin aromasi gidiyor.kaselerin altina ben her kaseye 1 muz dogradim 4 kisilik cikiyor muhallebinin üstüne dövülmüs ceviz ekledim ceviz un muhallebisine cok yakisiyor. Basit ama cocukluk lezzetidir bu muhallebenin icine kakao da hindistan cevizide ekliye bilirsiniz fantazisi genistir biliyorsunuz ben üstüne meyve püresiylede servis yapiyorum yazin yapmistim kayisi ve kavun püresi ilede servis etmistim,portakal pelteside üstüne yakisir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder