23.02.2016

Kaburga dolmasi

Kaburga dolmasi kaburgayi kasabima actirdim ufakti 2 kisilik bir dolma oldu kaburgayi yanlizca tuzladim ve icine ic pilav doldurdum yorgan ipiyle diktim tepsiye koydum bir .
kac tane karabiber,defne yapragi ve taze biberiye koydum üstüne yagli kagitla örtüm üstünüde alüminyon folya ile kapadim 250 derecede actim firini yaklasik 20dakika bu sekilde kaldi sonra 150 dereceye kistim firini yaklasik 4 saat kaldi firinda sonra kagitlari cikartip 250 derecede üstü de nar gib kizarana kadar pisirdim yumusacik ici lapa olmadan pisti.Tam tandir gibi oldu su deymeden olmali bence bu tarz etler.Ic pilav icin bu kadar kaburga 1.5 kilo kadardi sanirim zeytinyginda birazcik camfistigini kavurdum icine 2 caybardagi yikanmis süzülmüs Baldo pirinc ekledim beraber kisabir süre kavurdum birazda kus üzümü ekledim tuz karabiber tarcin yenibahar mini minnacik da muskat ekledim 2 cay bardagi su koydum ve kisik ateste kapagini kapamadan suyu cekene kadar pisirdim 1 tatli kasigi kadarda tereyagi ekledim altini kapadim soguduktan sonra ici doldurdum tam optimal oldu ayari.Tavsiyemdir mutlaka yapin iki tane yapip misarfirlerinizlede yersiniz tam bir ziyafet yemegi hem kolay hem lezzetli tam tandir kebabi oluyor birde ben kagitlari acinca üstü kizarsin diye ,tepsisini degistirdim diger tepside kalan kizgin yaga biraz kekik koydum ve bir fircayla kaburganin üstüne sürdüm lezzet dahada artiyor bu sekilde Afiyetle...















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder