17.02.2016

Mandalina Receli

Mandalina Receli bizim evimizde recelden cok ikramlik olarakda yenir.Minik bir catala takilarak yada bir kürdanla likörün yaninda kahvenin yaninda cok yakisiyor.Ben sütlü ttali sade dondurmaylada ikram ediyorum heleki peynir pastasi dilimini bir dilim mandalina receliyle ikram ede bilirsiniz.Ben acisi cikmis mandalina ve portakal recelii seviyorum bunun icinde ön haslamayi 4 er kere yapiyorum bol suya koydugum mandalinalari 3er dakika kaynatip döküyorum her kaynama suyuna bir tali kasigi tuz atiyorum acisini daha iyi almasi icin.en son bol suya koyup 48 saat günlük 3 kere olmak sartiyla suyunu degistirdim ayni portakalda oldugu gibi.Her yapilan tarif farklilik olusturuyor 3 günde soguk suda kala bilir size kalmis.ben cekirdeksiz ince kabuk bol suylu mandalinayla yaptim.7 tane iri boy mandalinayi bu islemden gecirdim 6 litrelik tencereye 1 kilo seker 3 bardak su koydum kaynamaya baslayinca 4 dilim olarak kestigim mandalinalari koydum kaynamaya cikinca sari kefini cay süzgeci ile alip süzgeci bir tencereye koydugum suya daldirip temizledim islem bu sekilde kolay oluyor.kivamida artik boncuk köpük tencereyi asmaya calisinca olmus demektir tabi bir tabakta kivami almak kolay .Biraz uzun ama kolay bir receldir her evin tarifi farklidir buda tarif zenginligimizdir Afiyetle .










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder