8.02.2016

Su Böregi


su bögregini bu sefer ilk defa hazir su böreklik yufka ile yaptim.Teredütüm vardi aldim ama buzdolabinda yaklasik bir kac haftadir duruyordu.Misafirim gelince hade yapayim olursa olur dedim olmazsa denemis olurum en azindan cok kisiden duymustum aslini aratmiyor diye o kevrana bende katildim gercekten aratmiyor tabiki tereyagini ve icini bol koyuyoruz ki lezzet katlansin.1 Paket su börekli yufka yetiyor arasini yaglamak icin yaklasik 125 gr tereyagi erittim 75 ml de zeytinyagi karistirdim sade tereyaglida olur.3 litre suyu tencereye koydum kaynattim icine makarnaya atilan kadar tuz ilave ettim diger tarafda gene 3,4 litre soguk su ve gene ayni ölcüde onada tuz attim erittim kaynayan suya ceyrek kestigim yufklarai attim yufkalar uste cikinca bir kepce kevgirle alip soguk suya attim tepsiyi yagladim altina bir kat haslamadan yufak dösedim haslanmis yufkalari soguk sudan cikarip elimde suyunu sikip dösedim ve gelisi güzel dösedim düzgün kat olmasin kopa bilirler ugrasmayin döseyin her dösenen kata yag koydum bol koydum cekecegini biliyordum ortaya  maydonozlu sert yagli beyaz peynir dösedim ayni islemi üskatlarada yapip en üstede ayirdigim halanmamis kuru yufkayi koydum kalan yaga bir yumurta sarisi sürüp üstüne elimle yaydim 1 yerinden bicakla deldim ve 200 derecede isinmis firinda pisirdim biz begendik aslida daha iyi oluyor ama buda yoklukta gayet güzeldi yiyenlerden tam not aldi sert hamur bu ara yogramiyorum ellerimde güc kaybi var cok yogurdum zamaninda  bu seferde hazir olsun dedim







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder