12.03.2016

Trakya tarhanasi

Bu senede yapmak nasip oldu erken ama burda günes yakalamak zor bu hafta boyu hava cok güzel olucakmis tatil öncesi firsati degerlendirdim.4 kilo un, 2 kilo kirmizi biber,1 kilo sogan,1 kilo jelatinsiz dogal yogurt, yeni acilmis domates salcasi 6 kasik 2 paket kuru maya ve tuz bu tarhana böyle olur hic bir yesillik ve baharat konmaz piserken ne isterseniz koyun size kalmis.Ben pisirken 1 bardak ayran da eklerim arada .Nane koyarim pulbiber koyarim bunu bebeklerimizde yiyecegi icin hic aci koymadim,Üstüne kizarmis hellim ve kizatmis ekmekle hatta minicik kopartilmis sucugu kavurup kaselerdeki corbanin ortasina dökmerim bir kasik deneyin cok güzel oluyor tavsiye ederim.Önce düdüklü tencerede cekirdekleri ayiklanmis temiz yaknamisz en at 4 de kesilmis biber ve aybi sekilde 4 paracaya bölünmüs sogani koydum yarim cay bardagi su ekledim kaynamaya cikinca kisik isida yaklasik 15,20 dakika pisirdim actim blandirdan gecirdim ilik olunca 2 genis kaba bölüstürüp iki ayri kapta bölüsmüs malzemeleri yogurdum güzel bir ekmek hamuru kivami oldu tam istedigim gibi oldu yaklasik havalar güzek giderse 1 hafta mayalanicak hamur kabardikca yumrugumuzla hamurun mayasini kiracagiz taki mayalanma islemi durmaya baslayana kadar üstüne 1 bez örtü ve hava almiyacak kuruma yasamayacak sekilde örtülmelidir mayalanma islemi tamamlaninca bir sofra bezinin üstüne parcaliyip serecegim devamli arka ön SIK ,SIk cevrilerek kurutma gerceklesecek cok kurumamali cok az bir nem kalmaliki paracananma ufalanma islemi olsun.El ayasiyala ufananip kevgirden yada direk robottan gecirilip gene kevgirden gecirilip tepsilere konur gelip gidip bir kasik yardimi ile karistirilir tamamen nemini cekmesi cok iyi korumasi lazim kuruma islemi bitincede hemen kavanozo koymadan bir kapta üstü örtük kalirsa tamamen kuruma olur tarhana evin neminide ceker dikkat etmek lazim .ayrica kuruma isleminde gece mutlaka iceri alinmaliki gecenin nemini cekmesin.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder