7.03.2016

Zerde

Unutulmus tatlilarimizdan özellikle sünnet dügünlerinin tavuklu pilavin yaninda 
olmazsa olmaziydi bir zamanlar...Zerde yapmak cok basittir ölcüyü tuttumak kivami 
tam bulmak benim gibi deneme yanilma yöntemiyle cok iyi tutuyor.Zerde icin pirinc,su ,seker,safran ,safran bulamayanlar icin zerdecal,gül suyu ve icine ve süslemek icin kus üzümü gerekiyor.2 corba kasikgi yikanmis pirinc yaklasik 600 ml kadar suyla ,5 kisik sekerle ateste pirincler acilana kadar piser pisme olunca pirincin cok yogun olmamasi gerekiyor suyunu ona göre ayarliya bilirsiniz pismenin sonlarina yakin 1 kasik kus üzümü eklenir ve bir kasede varsa safran gül suyunda bekletilerek rengini vermesi saglanir bizde safran olmadigi icin ben ispanyol safrani kullandim siz zerdecalla yapabilirsiniz kasigin ucuyla rengi bulana kadar ölcü yeterlidir.2 kasik nisasta ( oluru Arorattir Türkiyede bulunur ) biraz suyla acarak konur ve kivam tam oluyor bu ölcüyle ve en son 2 kasik gül suyu koydum ve kapattim gül suyunu son ekliyorumki kokusu ucmasin diye bu ölcüden 4 kase cikiyor hafif cok lezzetli bir zerde oluyor eksik malzemeyle bile güzel oluyor.Bunun bir püf noktasi var pirinci kapagi kapali suyu eksilmeden pisirilmeli ve pirincler cok iyi lapa olmadan tane tane acilmali 
icinden görünmeli tek tek zerdenin özelligi budur. Ben ispanyol safrani desem de sanirim renk veren bir toz bu onlar Paella da kullaniyorlar...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder