18.04.2016

Visne likörü

Visne likörü icin 1 kilo visne 500  gr seker ( seker orani tamamen size kalmis aslinad ben göz karari koyuyorum ) 1 sise 700 ml votka kullaniyorum seker orani size kalmis.saplarini ayikladigim visnelerin yikayip bir büyük kananoza koyuyorum günese koyuyorum gidip gelip kavanozu salliyorum seker eriyince visne suyunu birakincaya kadar sonra icine votkayi koyup biartda su ekliyerek dolapda kapali olarak muhafaza ediyorum.Benim yaklasik 1 yil kaliyor nedenide bir evvel yaptigimizi iciyoruz yeniye sira gelene kadar mutlaka 2,3 ay bakleyin alkol meyve ve seker dahada iyi fermantasyon olup alkol orani yükseliyor meyve kendiligindende alkollesiyor.Ben bazi baharatlada yaptim sakin yapmayin o yapilan ayni sicak sarap tadinda oluyor.Visne tadi tamamen kayboluyor öksürük surubu gibi oluyor.isteyen cubuk tarcin zencefil karanfil ve kakuleyi az miktar olarak bir temiz gazli beze sarip icine ata bilir.Ben likörümü süzüp tenelerimide bir uygun kavanoza koyuyorum Visne likörünü ikram ederkende minik blr tabakta onlarida ikram ediyorum cekirdeklerini cikarip benmari usulü erimis cikolataya da batirip cikolatada yapabilirsiniz pastalarda kullana bilirsiniz yada benim gibi gidip gelip yiye bilir gün boyu iyi olmus kafayla geze bilirsiniz visneler acayip kafa yapiyor benden söylemesi :) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder