7.02.2016

Ayvali bakla


Yemek yaparken mutfakta kat karistir mantigi ve fantazisiyle farkli ve lezzetli seylerin ciktigini kendim cok yaptigim icin bilirim ne neyle yakisir biliyorum artik 43 yillik mutfak tecrübemle.Zeytinyagli bakla yaparken bana bakan ayvayi görünce iki nefis tadi birlestirmek istedim sonuc nasilmi oldu tabiki cok güzel oldu Ayva girdigi yere güzellik katiyor kesinlikle :) Ayni klasik bakla pisirme sekliyle yaptim arti olarak yanlizca ayva ekledim.
500 gr bakla
1 kücük bakla
yarim demet dere otu
2 kesme seker
tuz ve zeytinyag
soganlar halka olarak tencerenin altina konur ayiklanmis ve yikanmis baklalar ve soyulmus dogranmis ayvalar sekeri tuzu ve yagi eklenir co az miktar su eklenir kaynamaya cikinca alti kisilir demlendirilerek pisirilir indirilmeye yakin dogrenmis dereotu  eklenir mümkünse zeytinyaglilar tenceresinde sogutulup servis tabagina öyle alinirsa daha güzel oluryor.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder