13.03.2016

Cilek receli Saydam cam gibi

Cilek receli evimizin demir bas recelidir her ne kadar 60 cesit recel yapmis
olsamdaCilek, visne,ayva kayisi gibi recelleri bizde kilo kilo piser ve yenir 
disimda ) cilek recelinide taneli severiz onun icinde her sekilde tariflerime sadik kalmayip yeniliyorum.4 kilo cilek 8 kerede kaynadi cünkü benim cileklerim cok kücük degildi 2 ye 3 e kesildi pelt olmamasi icinde yarim kilo yarim kilo kaynattim zaten her zaman öyle yaprim.400 gr seker,yarim cay bardagi su,2 damla zeytinyagi ve parmagin ucuyla limon tuzu 1 cimdik attim kaynamaya cikinca cilekleri koyup tencereyi sallayip karistirmadan 14 dakika kaynatilir tencere kenara cekilir tahta kasikla köpük söndürülür kavanoza ben receller icin kullanilan huni kullandim kavanoza konur diger recele gecilir... kavanozdaki recelin köpügü üste cikar kasikla bir tabaga sertlesen köpük alinir cam gibi suyu olmali sicakligi gecmeden kapagi siki kapanirki konserve islemi olsun bozulmasin kapak cok iyi sikilmali soguyunca gene SIKMAYA ya calisin.Tanesi dagilmadan cam gibi suyu olan kivamli cilek aromasi yüksek recelinimiz hazir.ikinci bir sekilde Türkiyede yasayanlar icin ben orda öyle yapiyorum güneste cektirme on dakika kaynatin ayni sekilde kenarda köpügünü söndürerek bir tepsiye yada derin porselen bir tasa döküp (Lütfen plastik olmasin ) üstüne bu isler icin olan semsiye acilir karincalar icinde recel kabi su dolu bir tepsiye konurki karincalar gelmesin ben öyle yapiyorum bahceli bir evde oturunca iyi cözüm ouyor semsiyeniz yoksa bir siyah tülbet ayni islemi görüyor.Ama Türkiyedede pazarlarda bu semsiyeler satiliyor ben buradan götürmüstüm 1 euro ya satiliyor burda.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder