18.03.2016

Midye Dolmasi

Midye Dolma"severler buyrun beklerim... Midye almistim genelde Tencerede midye yaparim bu günde üsenmeden midye dolma yaptim bundan sonrada yaparim artik Midyeler Lidl den kiloluk vakumlu paket.Fiyatida cok uygun alirken tarihine dikkat edin zaten eski tarihliler satilmaz...Bildik ic pilavla yaptim ben cok meyhane usuli cok baharatli cesnili yapmadim sokaga yakin olmasi icin önce aklimda pisirdim yedim sonra uyguladim ic pilavi hepsini cigden yaptim Nasilmi iyi lezzetli sokak midyesine yakin midye dolma yemek isterseniz bu tarifi tavsiye ederim...Yapilis 2 Ajda cay bardagi pirinc ,pilav yaptiginiz ölcüde su ,ve pilav yaptiginiz ölcede zeytinyagi,bol karabiber,bol nane, kus üzümü ,tuz ve karabiber buna tarcin koymadim ( cok baharatli yapilanalari sevmiyorum cam fistikli yeni baharli ) ayni pilav gibi yaptim hepsini suda dahil tencereye koydum kaynamaya cikinca altini kistim kapagi kapali pilav demlendi pisen pilava dinlenirken biraz daha zeytinyaagi ve karabiber ekledim ikiside piserken cok cekiyor.. 1 kilo midye bol soguk suda bol beklettim acilmis ve kiriklari attim bu cok önemli yoksa zehirlenme yasanir.suyu degistirip gene bol sicak musluk suyu koydum kabuklar hafif acilmasi icin elime kisa sapli keskin sivri uclu bir bicak aldim midyenin düz olan yani ic kisimda acarak kabuklarari ikiye ayirdim ilimle ici doldurdum cok fazla koymadim ici.midye kabugunu yana dogru citlatinca kapanma yasaniyor tencerede görügünüz gibi hic acilma olmuyor agirlikta koymadim tencereye dizdigim midyelerin üstüne salataya koyar gibi zeytinyagi ve 1 corba kasigi limon suyu koydum kaynamaya cikinca kisik ateste 15 dakika demlendirerek pisirdim bu kadar basit Not: kabugu acinca midyeyi suya sokun kum varsa aksin diye suyu cok koyun salliyarak yikayin midyeyi.Recete bu kadar basit...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder