18.02.2016

Elma jölesi

Elma jölesi yapayim dedim tatile cikmadan önce evde kalanlarla yikadigim 
cekirdeklerini aldimgim kabuklu bir sekilde dogradim elmalari yaklasik 600 ml suyla kaynattim kaynamaya cikinca altini kistim elmalarin dagilmasini istemiyorsum ben duru suyunla yapmak istedigim icin birazda limon SIKTIM ve icine biriktirdigim bir miktar ayva cekirdegide ekledim .Elmalar yumusayincaya kadar kaynattim mutfagimda süzme islemi icin kullandigim eski sifon sehpa örtümü kullanirim leke birakmaz temizligi kolay ve islem cabuk oluyor onunla.süzülen suyu tekrra tencereye koydum yaklasik 350 400 ml litre kalan suya pektinli seker ekledim sanirim 6,7 ksik kadardi yaklasik 3 dakika kaynattim kapadim altini.Hem hafif hem az sekerli bir kahvaltilik jölem oldu afiyetle tarifi yapinca söyle bir nette dolastim cogu kisi hazir elma suyu ile 
yapiyor onunlada olur tabi ama güzeli dogal olanidir.Bir dip not icine vanilya tarcin cubugu falanda atabilirsiniz ama bence bozmayin elma tadinda olsun...













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder