13.04.2016

Firinc sütlac

2 kilo süt,2 kücük su bardagi seker,1 kücük su bardagi pirinc,1 corba kasigi nisasta ( 

ben Baldo pirinc kullandim , Sütlac´da iri pirinc seviyorum,siz sütlaclik baska pirinc kullanirsaniz nisastaya gerek yok. )Pirinci yikadim süt sekerle beraber ayni and ocaga koydun.Önceden pirinci pisirirdim biraz simdi öyle yapmadim.Kaynamaya cikinca en kisik isida pisirdim arad karistirdim pirincler yumusayinca nisastayi cok az suyla ekledim kisa bir sre daha pisirdim.Sütlaclari kaplara bölüstürdüm tepsiye dizdim.Tepsiye soguk su koydum,sütlaclar sogudu ve üstü kaymak bagladi.Bu arada firini son ayarina getirdim cok iyi isindiktan sonra tepsiyi en üst ayara yerlestirdim.kisa sürede kiazarma islemei basladi.Unutmamak lazim sütlacimiz mutlaka sogumus ve donmus olmali.Lütfen sakin yumurta sürmeyin cok basit bir ölcüyle ve yöntenle nefis bir firin sütlac yapabilirsiniz.Sütlacimiz börek degilki yumurta sürelim.2 kasede firinlamadan biraktim kizim icin o tarcinli seviyor...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder