12.04.2016

Pulbiberi

Pulbiber icin cok aci ve lezzetli Urfa biberi aldim bu biber kisa ve küt oluyor ama cok lezzetlidir her aci biber ayni lezzeti vermez.Yikadim ortadan kestim cekirdeklerini cikardim tek, tek tarasa carsafin üstüne dis kismindan dizdim aksamlari üstüne carsaf serdim nem cekmesin diye bu sekilde daha kolay ve cabuk oluyor.Nem azalinca biberlerden ice dogru kivrilma oluyor bu fotografdaki gibi sanki sivri biber gibi duruyor oysa urfa biberi diye bildigimiz Pulbiberide güzel olan biberdir.2,3 gün sonra tepsilere bez serip oradada da kurumasi yapilir.Bozulmamasi icin her seyin cabuk olmasi bunun icinde zaman ve ortam olmasi lazim iplerde dizili olarakta yapilir cok toz alir bunu bizim yikama sansimiz yok onun icin cok disarda cok bekletmeemeli ben iceri aliyorum musait bir odada üstnü örtüp bu sekildede tatilimin sonuna kadar kaliyor sonra getirip buarad cekiyorum.daha pratik oluyor.tabi cekilmesi cok kolay olmuyor evdeki makinelerde.biraz ugrasi istiyor.Ben tohumlu sevmedigim icin mümkün olsugu kadar karissin istemme .Bizde en cok küllanilan galiba pulbiberdir.Biz yemeklere degilde sofrada tabagimiza koyarak yemesini cok severim ayrica soframiza yagda daglanmis halini getiriyorum cok lezzetli oluyor tavsiye ederim bu bölümde tarifi var.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder