29.02.2016

Seftali pestili

Bunu gecen sene yapmistim. Bu senekini cekmedim bu albüm var diye... Seftali konsentrem acildi 4 kasik kocaman bardak oluyor, kalan bozulmasin diye altina yagli kagit serdigim firin tepsisine döktüm firini 100 dereceye actim kapagina tahta kasik SKISTIRDIM hafif aralik kalmasi icin 3 ,4 saatte cekti tabi firinda isindikca göz göz oldu ama oldu en azindan ziyan olmadi dogal bir meyve özü pestili oldu tam torunlara göre oldu en sagliklisindan ♥ Seftalilerin cok bol ve artik bitme zamani geldi.Bende gecen yil kayisi ve mürdüm erigi ile yaptigim gibi konsantresini yaptim.Dogradigim seftali nektarin ve beyaz seftalileri bir miktar su ve sekerle kaynatip blendirdan gecirdim kaynar kavanozlara koyup kapaklarini siki kapadim.Ister seftali suu olarak icin isterseniz pastalarda isterseniz aksam tv izlerken kasiklamaya :) caniniz nasil isterse.4 corba kasigi 200 ml lik sefteli suyu oluyor.Ben koyu pisirdim saklamak daha rahat olmasi icin.Bu konsentreyi daha öncede yazdim gene yazmak isterim.Kayisi ve mürdüm eriylede yapiliyor.Ben bir senesi türkiyede yaptim biraktim yazin gidince onlari tepsiye yagli kagida döküp pestil yaptim cokta güzel oldular...Şeftali suyu; A, B3 ve C vitamini, folik asit, betakaroten, potasyum ile grip mikrobuna karşı savunma mekanizmasıdır. Antioksidan özelliğiyle vücuda toksinlerin zarar vermesini engeller. Uykusuzluk giderir, hazmı kolaylaştırır, böbrek ve safra kesesinin düzenli çalışmasını sağlar.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder