22.03.2016

Pamuk Pogaca

Pamuk gibi yumusacik( ek yazidir dün yapmistim bu gün bir tane acikta kaldi demin yedim ayni pamuklukta ) bir pogaca yaptim uzun zamandir yapmiyordum dün 1 tepsi yapayim dedim özlemistik.Ben elimin altinda ne varsa koydum.Yapilisi 1 büyük cay bardagi ( her evin cay bardaklari farkli bende en büyük boy ve en kücük boyda var ) büyük boy yaklasik 150 ml benimki...1 cay bardagi sulu tarafindan yogurt, 1cay bardagi sivi yag, 1 cay bardagi maden suyu ,1 yumurta aki ,1 tatli kasigi tuz, 1 corba kasigi seker,1 tane pakmaya yada 2 paket kuru maya ve alabildigi kadar un yumusak hamur olmali ele yapismali.Malalanma kiza sürede oluyor biraz sivi yag yarimiyla bezeler alip arasina penir koydum zaten yumusak hamur oldumu kenarlari hemen yapisiyor acilma söz konusu degil.Yaglanmis kagit olan tepsiye dizdim ve yaklasik 1 saat kadar tepsi mayasi yaptim 1 yumurta sarisina bi kasik süt ve yarim kasik zeytinyagi koydum onu sürdüm üstüne sevdiginiz seylerden ekebilirsiniz 220 derecede isinmis firinda üstü alti kizarana kadar pisirdim.Ertesi gün yani bu günde yumusacikti kahvaltida yedik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder