14.04.2016

Kesme corba

Bizim evimizim cok sevdigimiz yaz kis pisirdigimiz ayran asi ,yani kesme ayranli .
corbanin hamurunu taze kestim 2 büyük boy cay bardagi un 1 cay kasigi tuz,yarim cay bardagi suyla siki tok bir hamur yaptim ( ölcüler tamdir ülcülü yaptim ) yogurdugum tasi hamurun üstüne kapadim yarim saat dinlendirdim az unladigim hamuru actim birarz daha unlayip ki... cok un istemiyor hamur tiknaz oldugu icin.Dörde böldügüm yufkayi üst,üste koyup ensiz seritler Kestim ve 8 kat olamak sartiyla kestim tikir ,tikir.yaklasik 2 litre suyun icine attim kisa sürede kaynadi 350 gr kadar yogurdu benimki cok kati süzmeye yakindi 1 kasik unla cirptim yumurta
koymadim siz koya bilirsiniz yavas ,yavas yogurdu ekledim.bir kac tasim kaynattim,1 ota boy sogani mumkun oldugu kadar kücük dogradim sivi yag ile pembelesinceye kadar kavudum bol nane ufaladim icine cok yakmadan corbanin üstüne döktüm.Not; naneyi kitmis bir yaga koyacaksiniz mutlaka tavanizi kenara cekin o sicaklik yeticektir yoksa nanenin tadi degisir rengi ve kokusu kaybolur.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder