15.02.2016

Kuzu budu firin tandir

Kuzu budunu tepsiye koydum , bol tuzladim üstüne karabiber defne ve taze biberiye ilave ettim yagli kagidi üstüne koydum kenarlarini ice sikistirdim. Asla Alüminyum kagidi yagli kagitsiz kullanmiyoruz bu islemler icin özel Alüminyum kagitlarda var piyasada daha pahalidir onlarin fiyati.biz evimizde olani kullandik.Yani yemekle temas etmemeli buna lütfen dikket edelim.Alüminyum kagidi iki kat hava almiyacak sekilde kenarlarini distan sikistirdim.Firina koydum.Firini önce 250 dereceye actim yaklasik 30 dakika bu sekilde kaldi koku hafif cikinca isiyi düsürün 150,170 derecede 4 saat firinda unutun ki cikardiginizda etler kemikten dökülsün.4 saat sonra acinca koyu renkte bol yagli suyu olucak bu suyu bir uzun su bardagina koyun eti acik olarak tekrar firina koyun 250 derece getirinki nar gibi kizarsin kisa sürede kizariyor.Bu arada aldigimiz et suyunun tamamen kasikla üste cikan yagini aliyorum ki etin o nefis tadi gecmis suyu agir bir lezzet olmasin. Tabiki biraz yag kaliyor okadarda olsun .Servise cikartirken etin suyunu isitip bir sos kabinda  yada kaseylesunuyorum etin yaninda ben etin üstüne ekleyip yemesi muhtesem oluyor isteyen hafif nisastali sos´da yapabilir ben bunda terci etmem cünkü et suyunun pilavada deymesini isterim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder