6.03.2016

Asure

Bism-i Şah…Allah Allah… Er Hak-Muhammed-Ali aşkına, Şah İmam Hüseyin’in susuzluk orucu niyetine, Kerbela’da şehid olanların temiz ruhlarına, Fatıma Anamızın -şefaatına, Oniki İmamlar aşkına oruç tutmaya niyet eyledim. Ulu Dergah kabul eyley…
Oruc acma duasi
Bismi Şah. Allah Allah. Erenlerin hikmetine. Er Hak- Muhammet-Ali`nin aşkına. Hz. İmam Hüseyin efendimizin susuzluk orucu niyetine. Kerbela Şehitleri’nin temiz ruhlarına matem orucu niyeti ile Hz. Fatma anamızın şefaatine. 12 imam, 14 masum-u pak efendilerimizin şevkine, 17 kemerbestler hürmetine. Hazır ve gaip gerçek erenlerin yüce himmetleri üzerimizde hazır ve nazır ola. Yuf münkire. La`net Yezid’e. Rahmet mümin’e Allah eyvallah. Gercek erenlerin demine Hüü...Allah Kabul etsin bu senede pisirmek nasip oldu kendimi bildim bileli evimizde asure piser bu usulle piser.Alevi ögretisinden gelen ailelerde asureye cok nohut ve fasulye 
konmaz daha fazla meyve agirlikli olur.MALZEME 3 su bardagi dögme 1.5 kilo seker,1 cay,bardagi pirinc,40o gr badem kabuklari alinir ortadan ayrilir 300 gr findik,1kase sari .
kuru üzüm 1 kase kayisi ufak.dogranmis, 1 kase kuru incir ufak dogranmis,biraz dut kurusu,bir avuc nohut ve Fasulye haslamasi,AROMA icin 4 tane karanfil,1 portakal kabugu minik dogranmis,2 elma kabuklari soyulmus ve minik dogranmis,ve 4 kasik gül suyu,SÜSLEMEK icin,tarcin hindistan cevizi,nar,dolmalik fistik ve ..
üzüm.YAPILISI;Aksamdan bol yikayip dögmelik bugdayi.
ve pirinci ilik suyla islattim Sabah kalkinca sari suyu .süzüp sicaksu koyup kaynattim.agir kaynayan ve helmelesen asureye badem findigi ve üzümü ve karanfili koydum sonraki asamada asamada portakal kabugu ve elmayi ve kayisiyi ekledim.pistiginden emin olunca altini kapatip gül suyunu ekledimbiraz dinlenince kaselere önce bir kepce koyup bir tutam kuru dut ekledim gene diger bir kepce daha asüreden koyup süsledim.Ben inciri üstüne ekledim alti kapaninca en sonda kona Bilir.Süt konmaz asureye rengini beyazlatmak icin koyuluyor rengi koyuda olsa asurenin tadi önemli o zaman sütlü bir tatli olur.ikinci olarak asla nisasta konulmaz pirinc o islemi görür ve Seker koyulunca bugday kendini sikar pistikce tekrar acilir ve nisastaya gerek kalmaz.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder