1.04.2016

Düdüklüde Ayva Receli

Düdüklüde Ayva receli yaptim 15 dakikada :) Önce ön yargiyla yaklastigim ama yapan kisinin grantisiyla dün aksam 2 yenmeyecek kadar kötü ayvayla bu harika receli yaptim.Benim cok önem verdigim yerken ayvanin o piserken ortaya cikan aromasini bu tarifte yakaladim.Recel Dünyasinda bir sohbet sirasinda bir hanim katilimcinin tavsiyesi ve tarifiyle yaptim ,Kendisine tesekkür ederim...Benim önceden aksamdam sekere yatirip sabah kendi suyu ve birazda su katkisiyla yaklasik kisik ateste 3 saat pisiriyordum ve lokum gibi bir ayva receli oluyordu ...Israrla tavsiye eder asla renk katkisi konmamasi icin caba harcardim. Simdide Düdüklü´de AYVA receli tavsiye edecegim hani benim Israrla kaynar su ile tursu yaptirdigim gibi bu konudada israrliyim ...YAPILISI : 1 kilo soyulmus dogranmis ayva cekirdekleriyle ( Dün benimkinde cekirdek yoktu cekirdeksiz oldu) düdüklüye koyuyoruz 1 kilo sekerle karistirip yarim cay bardagi su ilave ile önce kapagi acik sekeri eritin ve kapagini kapayin önce kaynamaya cikmasini bekleyin isiyi kahve isisina alin 15 dakkika kadar pisirin kapagini acin ve 2 dakika harli ateste bir daha cektirin islem bu kadar belki cektirmeye bile gerek kalmaz...Sonuc fotograftaki gibi oluyor lokum gibi yani tadi kivami yerinde az bir recelim oldu.En kisa zamanda yapilacaktir.Yanliz ben baska meyvelerlede denemek istiyorum yaparsam paylasirim iyi olusada kötü olursada...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder