7.04.2016

Salcali Manti


Firin dan pisen yiyecegi cikarinca aklima bir teknik geldi kendim yiyecegim kadar manti cikardim buzluktan borcama koydum caydanlikta kaynar suyumda vardi onuda koydum tuz attim yarim kasikda salca ilave ettim firina koydum.

Bes dakkika sonra kaynamaya cikti bir kac dakika sonra firini kapadim kendi sicakligi ile suyunu cektii cok az kaldi tam istedigim gibi olmustu.

Üstüne sarimsakli yogurt ve tereyaginda kizdirilmis kirmizi tatli toz biber yaktim ve gezdirdim Firinimin isisini kullanarak daha az bulasik cikti daha pratik oldu  ve tabiki lezzetli oldu.Beni takip ettiginiz icin tesekkür ederim...

2 yorum:

  1. Teşekkürler, ellerinize sağlık Sevinç Hanım. Sanırım bu pişirme yöntemi ilk sizin fikriniz olsa gerek. Yalnız bu pişirme yönteminde ilave edilecek suyun çok iyi ayarlanması gerekiyor. Az su konulursa mantımız biraz sert olacaktır. Gerçi çoğu insan mantıyı sulu seviyor ama bizim aile tereyağlı biber sos ve sarmısaklı yoğurt haricinde mantıda pek su olsun istemiyor. Bizlerde bir deneyelim efendim.

    YanıtlaSil
  2. Evet suyu iyi ayarlamak lazim alternatif olur cok tesekkür ederim

    YanıtlaSil