25.03.2016

Hamsi citlama. tarhana salata ve tursu tam bir kis menüsü

 Buglama - yada Firin hamsi ne derseniz deyin tam bir kis menüsü soba
yani menüsü benim icin...Yarim kilo kilciklari cikarmadan ayiklanmis hamsi yikanir süzülür tuzlanir ve bol yaglanir.Bir tavada yada seremik güvecte iki kücük sogan biraz yagda yumusatilir kavrulmadan.Bu islemi yapmamim nedeni hamsiler cok cabuk pisiyor soganlarin cig kalmamasi icin ben sevmiyorum diri sogani.Sotelenen soganlarin üstüne hamsiler dizilir yarim limon suyu ve zeytinyagi gezdirilir limon dilimleri dizilen balik firina verilir ben silex de pisirdim kapakli tavadada olur kendi suyunda kisa zamanda pisti ben önden ev tarhanasi salata ve tursuyla yedik...Benim cocuklugumun kis menümüsüdür.Bir baska versiyonuda domates biber ve maydonoz eklenerek olan vardir ince dilim patatesde kona bilinir istege baglidir...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder