23.03.2016

Kalamar dolmasi

Bu gün hem bol otlu kalamar dolmasi ve Ahtapot salatasi yaptim tabi yanina firinda Cipura var.Kalamarlari kendim ayikladim kesinlikle bacaklarin atmam en lezzetli yeri bacaklaridir temiz icini disini yikadim biraz seker ve karbonatla ovdum yakalsik 10 dakika beklettim gene ovdum 10 dakika daha beklettim bol suyla yikadim süzdürdüm.ici icin 1 taze sogan bir kac dal teze kisnis,ayni ayarda dere otu,maydonoz,ve taze nane dogradim her kalamar icin 1 kasik pirinc yarim corba kasigi kus üzümü ve cam fistigi tuz karabiber ninicik tarcin ve bol zeytinyagi ceyrek cay bardagi suyla karistirdim cigden yaptim kalamarlari doldurdum ama cok siki degil pirincin sisme payini birakarak yaptim kalamarlarin agzini kurdanla kapadim ve bir kürdankla 6,7 yerinden deldim biraz zeytinyagi limon suyu ve zeytinyagi ve yaklasik üstüne gelicek kadar su ekledim düdüklü tencerede kaynamaya ciktiktaan sonra en kisik ayarda yaklasik yarim saat pisirdim kalamarda icide tam istedigim gibi pisti kalamarlar lokum gibi olmustu icide öyle.Bu seklini tavsiye ederim bol otlu cok iyi oluyor ama aklimda bir cesit daha var bir dahaki sefere onuda yapacagim...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder