23.03.2016

Lahana dolmasi eksi yaban erikli

Ben bunu sivri lahanayla sardim Almanyaya özgü lezzetli ve ic tomircuga kadar sarabilirsiniz fire vermeden. tam ölcü veremiyecegim benim lahanalarim 2 tane kücüktü yaklasik 350 gr orta yagli kiyma, 2 ortaboy sogan kiyilmis,1 tane domates rende,pirinc ,maydonoz,dereotu cok az salca tuz karabiber ve sivi yagla yogurdum.Yumusatilmis lahanalari sardim tenceremin altina biraz salca yaktim tuzzunu attim cikma lanalari altina dizdim üstünede dolmalari dizdim dondurucuda sakladigim eksi sonbahar yaban eriklerinden üstüne koydum pirincin cekecegi kadar su verdim kapagi acik kaynattim kaynamaya cikinca kapagini kapatip demlendirerek pisirdim.Ben üstüne iki dis sarimsagi iri dograyip öglede pisiririm bu sefer unuttum 1 kasik sirkede güzel olur oda unutuldu erigin lezzeti yetmis.Bulgaristan muhacirleri Lahana ( kelem) tursusuylada sarralar cok harika olur benim cok az icim artti sogan sardim fotografta yok.Aklima gelmedi yoksa yeni lahana tursumu acmistim keske sarsaydim :( :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder