14.03.2016

Baklava un bulamacli

Hazir yufkayla ben tatli sevmiyorum cünkü kagit gibi oluyor.Dün Baklava yufkasiyla benim Filiz arkadasimdan ögrendigim bögreyimi yaparken aklima bu sekilde arasina un sosu koysam nasil olur dedim deneme yanilma taktigiyle harika gercekten harika bir tatli oldu sidetle tavsiye ederim mutlaka bu sekilde yapilmali acaba talicilarda bu yöntemleme yapiyorlar diyede aklima takilmadi degil.Ben 4 yufkayla yaptim iki parti halinde.Önce sos´u hazirladim Yapilisi :1 kücük su bardagi un ayni bardakla su ve gene ayni bardakla yarim bardak sivi yag 1 cay kasigi tuz ekledim karistirdim koyu bir bulamac oldu.Yufkayi dar bölümünde saracagimiz icin o sekilde serdim sos´u bir fircayla her yanina yaydim,ikinci yufkayida serdim icine cekilmis badem ve ceviz serptim altdan yukariya siki bir sekilde rulo yaptim ve 12 lokma kestim ikinci partiyide yaptiktan sonra ben pismesi icin seramik bir güvec kullandim üstünede tereyagi eritip üstüne gene fircayla bol sürdüm isitilmis 170 derecede alti üstü kizardiktan sonra benim hep buz dolabimda olan soguk serbetten üstü gececek kadar serbetledim...Neden benim buz dolabimda serbetim olur iste arada kücük porsiyon yaptigim tatlilarda kullanmak icin.Benim yaptigim serbet optimal asla sekerlenmeyen ölcü ve zamani ayarlandigi icin buz dolabindada aylarca kalabilen bir serbet oluyor.1 bardak sekere 1 bardak su ölcü ne olursa olsun bire bir olmali bardakla ölcülmeli asla kasik vurulmadan serbet kaynamali ve alti en düsük isida yaklasik yarim saat kaynatilir indirmeden 1 cimdik limon tuzu ve 1 cay kasigi sivi yag eklenir sekerlenme olmasin diye.Serbeti hep fazla kaynatin 1 litrelik kavanozda hep buzdolabinizda kalsin cesitli amacla kullanmak icin...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder