14.03.2016

Domates receli

Domates receli cok istiyordum yapmak evde var olan sari hurma seklindeki kiraz domatesten yaptim neden daha önce yapmadim bilmiyorum Tüm asamalari paylasiyorum yapmak isteyen arkadaslarim özeldende takildiginiz yerden yaza bilirsiniz hic cekinmeyin,30 tane tomatesi altin sivri ve keskin bir bicagin ucuyla carpi yaptim minicik kaynayan suya attim icimdan 10 a kadar saydim ve döktüm soguk suyla yikadim.gene ince bicagin ucu ile kabuklarini soydum mutlak soyun yoksa kendi ayrilir zaten yenmiyor.bir kaseye koydum 1 corba kasigi karbonati sulandirdim domateslerin üstüne döktüm Kirec kaymagina mutlaka yatirin yada incitmeden bu sekilde yapin. ben aksam yatmadan önde yaptim sabah kalkinca heman pisirdim.sabah suyunu döktüm bir kere yikadim 1 tencereye 2 bardak seker ve 1 bardak su koydum serbet kaynamaya basladi bende bir catalla dibinden deldim ve sikarak cekirdegini ve icindeki suyunu cikardim cok basit cikiyor parmaginizin arasinda asagiya dogri SIKIN hemen disa akiyor tekrar durlayip serbete attim icine evde var olan ( Buzlikta devamli bulunur ayiklanmis bademi) olmasada  olur.genis bir tencerede serbet koyulasincaya kadar kaynattim kisacik bir zamanda oluyor.icine cay kasiginin ucuyla vanilya attim tavsiye ederim.tencereyi kenara alin bir kavanoza tek tek kasikla domatesleri alin kalan serbeti tekrar koyu kavam alana kadar kaynatin koyu serbetide tekrar kavanoza dökün amac domatesler cok dagilmasin kirecte bu olmaz.Ben cok sevdim gene baska domateslerle yapacagim.Tadi nasilmi gözünüzü kapasam ve agziniza koysam bu nedir desem inaniyorumki koyu serbetli bal kabagi tatlisi dersiniz.Cok narin basinda durup incitmeden yapmali kirecte 2 saat durursa daha diri olur...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder