6.04.2016

Arnavurt cigeri

Arnavut cigeri 400 gr kuzu cigeri (Danada olur dana daha sert olur kuzu daha yumusaktir ) ben kendim (zarini ve damarlarini) ayikladim minik kusbasi dogradigim cigeri bir cay kasigi tatli tozbiber,bir o kadar tuz ve 2 yemek kasigi zeytinyagi ile karistirip buz dolabinda 4,5 saat kadar marina oldu cok iyi kizgin yagda 2,3 dakaka kadar kavurur gibi pisirdim.. kani cekilene kadar mutlaka kontrol edilmeli kurumamasi gerekiyor disi citir ici yumusak olmali bu tarif Ailemin tarifidir davet sofralarimizda olmazsa olmazimizdi. Yanina sogan piyazi ve kizarmis patates le servis yapilir ben birde taze rokayla servis yaptim Almanyada bu kadar taze bulmak sans onun icin kacirmadik yakistida Aksine tuzu cok sever sertlikte yapmaz pisirmeyi iyi takip etmek lazim tuzu sonradan ekilmesi samanimsi bir tat verir.Bu tarif tam mahalle  aralarinda sokakta satilan Arnavuc cigercisinin tarifidir yani cocuklugumdan kalma. 





 Cigerin püf noktasindan biride tatli toz biberdir ne kadar cok olursa tadi iyi olur tarif bundan 50 yil önce sokakta ciger satan cigerci tarifidir orjineli budur ve zeytin yaginda biberin tuzu icine cekmesidir..

Resim yazısı ekle






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder