3.04.2016

Kiraz yapragi dolmasi Malatya Yöresinden

Kiraz yapragi dolmasi -ince ve kalin bulgur biraz kuru fesligen,tuz,1 Kücük sogan rendesi,ve sicak suyla bir köfte kivaminda hamur yogurdum.Kendi topladigim kiraz yapraklarini kaynar suya koydum daha rahat sarilmasi icin.minik köfteler yapragin kök bölümünden uc bölümüne dogru sardim ben biraz bilerek fazla koydum ici icli olmasi icin.iyide oldu sirf yaprak yememek icin.tencereye dizdim üstüne biraz tuz ekledim ve üstüne cikana kadar suyla yaklasik önce yüksek isida sonra kisik isada 20 dakika pisirdim .Bir kase yogurt ,1kasik un,1 yumurta biraz limon suyuyla sos yapip pisen dolmarinüsüne döküp tencereyi salliyarak yaklasik bir kac dakikika pisirdim.Üstüne zeytinyaginda 3 sagani kavurup birazda kirmizi biberle sokarac yapip gezdirdim nefis oldu diger dolmalardan daha rahat sariliyor el oyalamiyor.MALATYA mizin özellerinden...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder