17.04.2016

Balkabagi receli

ilk defa denemek icin yaptim isteyen kirec kaybaginda bir kac saat beklete bilir
-1 bardak dogranmis balkabagi 
-1 bardak seker
-1 bardak su 
-1 parca tarcin cubugu
3 tane ceviz kirigi 

yapimi diger recellere benziyor önce sekerle suyu bir kac tasim kaynattim ve kabaklari icine attim altini kistim kapagini kapadim ve kabaklar yumusayana kadar pisirdim bu arada cevizleri attim serbette koyulasmaya basladi tarcin cubugunu yari pisimden sonra attim sona dogruda cikardim ( cok düsündüm ne koyayim aroma olarak diye vanilyami havlicanmi cubuk tarcinmi karanfilmi diye tarcinda karar kildim ) kivami kolay anlasiliyor serbet beyaz boncuk boncuk inci taneleri olunca kivam gelmis demektir ben ektra dan üstüne birazda Antep fistigi ekledim.Sayfam icin coktandir yapmayi istemistim bu güne kismetmis kitir severseniz biraz kirec kaymaginda beklete bilir aromasizda pisire bilirsiniz ama ceviz mutlak olsun abi, kardes gibidir bal kabagi ve ceviz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder