17.04.2016

Patatesli pide

Hamuru icin 1 Kilo un ,3 paket kuru maya ,3 corba kasigi seker,1corba kasigi tuz 1 orta su bardagi zeytin yagi,3 yumurta aki (sarisi üstüne sürülücek) ilik süt ve suyla Kulak memesi kivaminda yumusak bir hamur yogurdum mayalanmiya biraktim ben mikro dalgamin icine üstünü kapamadan koyuyorum dar ve kapali Alan oldugu icin kisa zamanda mayalanma gerceklesiyor.Tabi mikrodalgayi calistirmiyoruz aman sakin :) 3 orta Boy sogani rondadan cekip bir miktar zeytinyaginda kavurdum ve tuzunu ilave ettim ( ben yemeklerime tuzu sonradan degil basta koyarim yemek icine lezzetini alsin diye hic bir seyimde sert olmaz 40 yildir yemek yaparim bu sekil benim icin dogrudur ) ve 5 iri patatesi de rondadan cektim cok kücültmeden soganin icine koyarak biraz soteledim ve icine yaklasik 1 fincan kadar su ekledim kabagini kapatip ve kisik ateste yumusayincaya kadar pisirdim pistikten sonra biraz tatli toz kirmizi biber biraz pulbiber ve maydonoz ilave ettim biraz daha üstüne zeytinyagi gezdirdim ve sogumaya biraktim ve fotograftaki formda pisirdim üstüne yumurta sürerek yumurtaya 1 kasik süt ilave edip öyle sürüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder