17.04.2016

Musmula receli

Buda kusur kalmasin desim musmula almistim 10 gün beklettim olmuslari yedim daha olmamamislarida icleri karramadan yumusamaya biraktim tek tek dizerek baslarini .
alarak 1 ölcü su bir ölcü seker ekledim yalin pissin bakalim aromasi nasil olucak diye pismeye yakin denedim icine 2 karanfil attim buna yakisti tadi ahlatla igde karisimi gibi hatta igdeye cok benzedi pisince diriligi kalbolmadan yumusayip ama dagilmadan kontrollü kisik ateste bütün pisirdim icinde 5 cekirdegi var oda igde cekirdigine benziyor biraz köseli cekirdekleri bulursaniz yapin ekmek üstü degil ama tatli ihtiyacinizi bastirmaya cok yarayacaktir.Muşmula ya da döngel, beşbıyık, ezgil (Mespilus germanica), gülgillerin bir altfamilyası olan Maloideae'dan bir ağaç ve bu ağacın meyvelerdir.
Çiçek tablasıyla sarılmış etli meyveleri, eriksi yapıdadır. Yabani olanları daha küçük olur. İçinde sertleşmiş tohumları bulunur. Olgunlaştığında koyu kahverengiye dönen meyve kabuğu ve koyu kahve meyve eti vardır. İlk koparıldığında buruk bir tadı vardır. Bir süre beklenildiğinde yumuşar ve lezzetlenir. Karadeniz ve Marmara bölgelerinde yayılış gösterir.
Tam olgunlaşmadan yenmesi mümkün olmayan bu meyvenin olgunluk aşamasından sonra suda bekeletilerek uzun süre dayanıklı kalması ve ballanarak yenmesi mümkündür


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder