17.04.2016

Buzluk mantari

Ben mantari her türünü cok severim ama hic buzluga koymamistim,ama Almanya´da buzlukta mantar satilir onuda hic almadim.Taze ve konservesini kullanirim.Yada limonlu suda haslayip konserve yapmisligimda vardir.Ben dün evde olan mantarimdan 1 tanesini acik olarak buzluga koydum bu sabahta baktimki koydugum gibi ama donmus duruyordu ,bana göz kirparak ;) ben mantari keskin bicakla kolay parcaladim ilk fotograftaki gibi, biraz zeytinyaginda kavurdum sonucu cok begnedim. Bir farki yoktu tazeden.Demekki ne yapilmali sogutma kosullari cok iyi olmali, bunun icin özel buzluk dolaplari olmali evde.Bende islak bir bezle mantarlarimi sildim mantar yikanmaz ama ben yikarim.Bunu yikamadim yanlizca sildim ve fermuarli buzluk posetine koydum, simdi uykuya daldilar yasasin cok mutluyum :)Bilindigi gibi mantar buzdolabindada olsa cobuk bozuluyor.Esmerlesmeye baslayan mantarlari asla almiyor ve evde olanida kullanmiyoruz!!! Cünki ileride sakincalar yaratan rahatsizliklara sebebiyet verebiliyor.Bende bu konuda cok hassasim biraz kararmaya baslayinca hic acimama atarim.Ama su da dikkatimi cekti ben Türkiyede benim attigim eski mantarlarinin aynini reonlarda satildigini gördüm sakin almayin zehilenme yapmiyor ama ierisi icin vücutda toksin birikintisi yapiyor aman DIKKAT !!!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder